vineri, 24 februarie 2012

Tort cu nuca si ciocolata



    Pentru o zi a dragostei-Dragobetele-pe"rit romanesc"  se cuvine sa pregatim  ceva special. Vrand sa nu se incheie ziua fara ca eu sa nu pregatesc ceva special, pe ultima suta de metri am incorporat un tort(nu l-am facut pe care as fi dorit...)dar este senzational si acesta..plin de ciocolata....Reteta este luata din carticica"100 de secrete dulci- Unirea" iar autoarea retetei este Simona Patras, cu mici modificari(neavand indeajuns margarina Unirea, am folosit unt, dar am ajuns la concluzia ca intradevar margarina era mai indicata, pentru ca crema mea a iesit un pic mai moale)


Ingrediente:
Pentru blat avem nevoie de:
4 oua
100g unt
150g faina
120g zahar
1 praf de copt, un pic de scortisoara
50g cacao
50g nuca macinata

Pentru crema:
200g unt
4 galbenusuri
3 linguri cacao
200g zahar
2 linguri lapte
100g ciocolata amaruie
100 nuca macinata

Pentru glazura:
50 margarina Unirea pentru creme
100g ciocolata amaruie
50ml frisca lichida

Mod de preparare:
Pentru blat:   Batem ouale foarte bine cu un praf de sare, cu zaharul tos si cu scortisoara, pana isi dubleaza volumul. Adaugam cate o lingura de unt topita, mai batem 1-2 minute, pana devin ca o crema. Scazand viteza mixerului adaugam  treptat faina amestecata cu praful de copt, praful de cacao, si nuca macinata. Turnam aluatul obtinut intr-o tava tapetata cu hartie de copt (cu aceasta ocazie am inaugurat tava cumparata ieri de la LDL)  si dam la cuptor la foc mediu timp de 30 minute. Lasam blatul la racit apoi il taiem in 2 parti egale.
 Pentru crema mixam galbenusurile cu zaharul pana devin ca o crema si isi dubleaza volumul. Adaugam cacaoa si laptele rece. Punem vasul in baine marie si cand incepe sa se ingroasa adaugam si ciocolata rupta bucatele, nuca macinata si untul. Amestecam pana se topesc si compozitia se omogenizeaza. Se lasa la racit.


Pentru glazura topim ciocolta la foc mic impreuna cu frisca si margarina.Lasam sa fiarba, dupa care o dam la o parte si o omogenizam. Se lasa la racit.
Asezam o foaie de blat pe un platou apoi crema,a doua foaie de blat, peste ultimul blat turnam glazura de ciocolata si dam la rece pana se intareste, dupa care ornam





Pofta buna!!!!!

27 de comentarii:

  1. Aoleu,ce de-a mai ciocolata.Musai vreau si eu,stii doar ca merele si ciocolata imi plac fooooarte mult.Te pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stiu ca-ti plac:)......mult de tot.Am facut si pentru voi,prietenele mele dragi, asa ca ...Pofta buna si iubiti-va mult!!!!!!Pupici:X

      Ștergere
  2. Mamã! ce bunãtate, am uitat de toate dietele:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai cu asa ceva chiar ca uiti:)...Dar noi sa ne simtim bine,nu?!!!!!!!O zi minunata:X

      Ștergere
  3. Mammmma mia ce bine arata.Ce m-as infige in el, macar intr-o bucatica.
    Te pup sit-i doresc weekend fain.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga,...poti sa te infigi linistita, mai este....o mare de ciocolata!!!!!O zi faina sa ai:X

      Ștergere
  4. Delicios cu cioco si nucaaa... Vreau si eu, macar o feliuta mica, mica... Pupici !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De cand am vazut reteta am ramas cu o pofta....doamne,doamne!Bineinteles ca am si pentru tine o feliuta:)!!!!!O zi minunata sa ai:X

      Ștergere
  5. Ce bine arata, poftesc la o felie de tort :)))

    RăspundețiȘtergere
  6. Hmmm ciocolatosul este al meu!! :)) Super!! Vreau si eu!! Pupic XOXO!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Adela. Comanda este servita:)!!!!Pofta buna!!!

    RăspundețiȘtergere
  8. Vreau si eu o felie, ca tare bine arata...avem tavi la fel, hi,hi ;-) puup

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bineinteles ca primesti si tu:)))...Iar tavile...le ador(chiar daca in prima faza am zis ca sunt un pic cam mici, acum le ador,atata sunt de practice)Pupici:x

      Ștergere
  9. Te astept la provocarea de pe blogul meu :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Ramona pentru invitatie.....sosesc!!!!!O zi buna:X

      Ștergere
  10. Dragobetele a trecut dar am retinut tortuletul asta minunat pentru alta ocazie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este deosebit de delicios si finut pentru orice ocazie!!!!Pupici:X

      Ștergere
  11. (Ciocolata + nuca) x ciocolata = o minunatie de tort! Cu siguranta!
    pup dulce!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...