joi, 8 martie 2012

Tort de nuci si ciocolata





      Pentru o ocazie speciala, am ales o reteta de tort deosebita.Reteta am imprumutat-o  de AICI , un blog deosebit, care are o gazda deosebita- Laura Sava.
Noi suntem fani ciocolata si l-am facut pentru placerea familiei, si toti au fost absolut impresionati de gust:)! Combinatia de nuca macinata cu ciocolata topita din blat.....este super  magnifica!!!!! Chiar daca nu este neinsiropat ,e foarte,foarte gustos:)!  Iti multumesc draga Laura pentru aceste minunate retete!

Ingrediente pentru blat:
150g ciocolata amaruie
100g miez de nuca macinat
100g unt
100g zahar
5 oua
 un praf de sare
100g faina
2 lingurite praf de copt

 Pentru ornat:
300g ciocolata amaruie/lapte
100g ciocolata alba
1 lingura praf de cacao


Mod de preparare:

Intr-un castron se amesteca untul, zaharul si sarea.

Se separa ouale. Se bate albusul.


Nucile se amesteca impreuna cu faina si praful de copt.

Se bate spuma compozitia de unt si se inglobeaza ouale, unul cate unul.Cuptorul se incinge la 150 de grade. In compozitia de unt se inglobeaza amestecul de faina , nuci si ciocolata.
Cuptorul se incinge la 150 de grade. In compozitia de unt se inglobeaza amestecul de faina , nuci.


Se omogenizeaza atent si albusurile.

.....si ciocolata.

Pentru blat, se toaca ciocolata si se topeste la bain-marie. Eu l-am topit la microunde ca si Laura(unde am tinut-o un pic peste 2 minute, timp in care am amestecat de vreo 2 ori).
Aluatul se introduce intr-o forma tapetata cu hartie cerata

Se coace aproximativ 40 de minute.

Se lasa sa se odihneasca putin in forma , dupa care am desfacut inelul detasabil


 Pentru ornat, se toaca ciocolata, se topeste si se glazureaza uniform tortul, inclusiv marginile


Se lasa sa se intareasca. Ciocolata alba se rade mare(insa eu cum am avut un ajutor de nadejde-fiica mea Andrada- a tinut cu tot dinadinsul sa ma ajute si a iesit ciocolata cum vedeti ,adica mai marunta).
Se pudreaza tortul cu cacao( eu am pudrat cu un pic de scortisoara) pe toata suprafata si se garniseste cu ciocolata alba.




In incheiere urez tuturor mamelor, femeilor si domnisoarelor, un sincer si calduros La multi ani!!!!!

28 de comentarii:

  1. Minunat tort,o combinatie grozava,big like!
    La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. arata tare bina, si sunt sigura ca e tare bun.
      Sa ai weekend minunat.

      Ștergere
    2. Mersi Flory:) e super,super delicios....:)!!!!!!La multi ani si tie:X

      Ștergere
    3. Micul. E senzational la gust, atata ciocolata combinata cu nuca,e....the best:)!!!!La multi ani:X

      Ștergere
  2. Am ratat bunatate de tort...
    La multi ani din inima si o primavara minunata sa ai !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc asemenea:X!!!!!La multi ani!P.S. am pastrat o feliuta si pentru tine:X!

      Ștergere
  3. Ciocolatoasa din mine pofteste la o felie din tortul tau .

    RăspundețiȘtergere
  4. Delicios!!! Ma servesc cu o portie!
    La Multi Ani!! Pupici dulci

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La multi ani, Simona!!!!!!Pentru voi toate am pastrat cate o feliuta:X!!!!!

      Ștergere
  5. Răspunsuri
    1. Ma bucur mult ca va place:X!!!!La multi ani si pupici:)!!!!!!

      Ștergere
  6. Vai cit astept sa maninc si eu o felie de tort/prajitura.Arata tare bine ciocolatoasa hmmm ce buna ar fi alaturi de inghetata vaniliata.Gata salivez..vai de dieta mea :)plec sa-mi pap vegetalele!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur ca-ti place tortul meu:)!!!Cu dieta ,nu-ti face probleme, ca apar salatele proaspete si un doi, arzi grasimile.....!!!!Pupici:X

      Ștergere
  7. Răspunsuri
    1. Multumesc, Ramona!!!La multi ani si tie:X!

      Ștergere
  8. Mie mi-ai oprit?:)Sa ai o primavara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cum i-am zis si Simonei.....pentru toate am oprit o felie:X!!!!!Sa ai si tu o primavara minunata:X!!!!!

      Ștergere
  9. La multi ani si o primavara frumoasa..pup!!

    RăspundețiȘtergere
  10. Ce tort frumos! De delicios nici nu am dubii.... nuca si ciocolata...Yammy

    RăspundețiȘtergere
  11. Nu exista nuca, in lista de ingrediente si in nici in fotografie...Care este cantitatea folosita ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In prima faza am omis sa trec cantitatea de nuca(dar am remediat-o), imi cer scuze:(. Miezul de nuca fiind macinat nu iese prea tare in evidenta , insa la gust se simte.Si eu in prima faza am crezut ca va fi inecacios nefiind insiropat, sau cu crema, dar nu este deloc asa. In ciuda neplacerilor create, daca doresti sa mai treci in vizita, esti binevenita! O zi buna!

      Ștergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...