luni, 12 martie 2012

Tort de ciocolata si nuca de cocos



     Maine 13 martie, este ziua de nastere a mamei soacre(buni Cora)!!!!.....si ne-am pregatit in avans(maine neputand sa fiu prezenta.....fiind plecata din localitate, asa ca ne-am pus pe treaba :)
    Insa ca in majoritatea cazurilor ,nu intodeauna ce ti-ai propus, trebuie sa si faci....Am fost in vizita pe la Adela si efectiv a fost o decizie de moment cand am vazut minunatia ei de tort!!!!Asa ca mi-am zis....asta ramane:)!E drept ca nu am gasit lapte de cocos(fiind deja trecut de ora 14) ...si nu l-am imbracat tot in fulgi de cocos(pt. ca copiilor mei nu le place nimic cu cocos...?!, totusi am riscat si l-am facut.Am ramas surprinsa ,cand au gustat si efectiv au fost cuceriti de tort.....chiar daca si-au dat seama ca era cu cocos...!   Dar a trebuit sa fac doua torturi(unul pentru buni si unul pentru copilasii mei pofticiosi...:)!
   Reteta este by Adela , cu mici modificari(in functie de preferintele copiilor)si vreau sa va marturisesc din toata inima ca merita incercat acest tort pentru ca e senzational!!!!!Mersi Adela:X!
Ingrediente:
Pentru blat:
8 oua
70 gr zahar pudra
5 linguri ulei
60 gr ciocolata amaruie
1 lingura smantana
2 linguri cacao
8 linguri zahar
8 linguri pline de faina
1 praf de copt

Pentru crema:
2 plicuri de budinca de vanilie
700ml lapte
6 linguri de zahar
80 gr nuca de cocos
200ml frisca
10gr gelatina
2 linguri zahar pudra

Sirop: 100ml apa
2 linguri zahar
1/2 esenta de migdale

 Ornat: 1 lingurita scortisoara
50 gr nuca de cocos


Mod de preparare:


     Separam galbenusurile de albusuri. Mixam galbenusurile cu zaharul pudra pana ce isi dubleaza volumul, apoi adaugam uleiul. Topim ciocolata cu smantana si adaugam la galbenusuri, amestecam dupa care adaugam si cacao. 


 Mixam, apoi adaugam praful de copt si o lingura de faina. 
Batem albusurile cu cele 8 linguri de zahar, pana ce devine o spuma tare.Adaugam doua linguri de spuma la galbenusuri, amestecam cu o paleta de jos in sus si incorporam 3 linguri de faina, apoi iar amestecam doua linguri de spuma si incorporam 4 linguri de faina, apoi amestecam restul de albusuri.
Daca se amestecam  toata faina o data, aluatul era prea tare ca sa se incorporeze albusurile spuma. Se toarna compozitia intr-o forma rotunda si coacem in cuptorul incalzit pana trece testul scobitorii. Dupa ce s-a copt, se lasa la racit si se taie in trei.


Pentru crema: Se fierb budincile conform intructiunilor de pe pachet. Gelatina se hidrateaza in 3 linguri de apa, apoi se dizolva si se adauga la budinca un pic calduta. Amesteca si lasam sa se raceasca, intre timp batem frisca cu doua linguri de zahar pudra. Dupa ce s-a racit crema, adaugam nuca de cocos si frisca batuta.
 
Pentru sirop se fierbe apa cu zaharul, se raceste si se adauga esenta de migdale.Pentru asamblare, se insiropeaza blaturile, crema se imparte in doua si ungem cu ea blaturile. Normal ar fi trebuit sa ung si marginile, dar ca sa nu refuze copii tortul ,am preferat sa le las simple (cum zicea Andrada.....e prea mult alb) si spre surprinderea mea , l-au mancat cu o pofta.....:)!!!!
Iar eu in loc de cacao, am pudrat cu scortisoara.






24 de comentarii:

  1. La multi ani pentru buni Cora!A avut un tort delicios!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim, draga Teo:X!!!A fost super delicios!

      Ștergere
  2. La multi ani soacrei tale..Imi place tortul,are o crema aromata..bravo!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Un tort foarte bun.
    La multi ani soacrei tale.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Mihaela:X!!!! Si mie mi-a placut de cand l-am vazut!Pupici

      Ștergere
  4. Multumim, draga Rocsy:X!!Este deosebit:)!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. La multi ani soacrei tale!! Ti-a iesit superrr!!! Marturisesc ca am vrut sa folosesc budinca , dar mi-am adus aminte ca aveam lapte de cocos si am vrut sa incerc ceva nou. Important este ca v-a placut si au mancat copilasii. Te pup!
    Ps. Deja am in minte un tort pe sambata asta :)))) sper sa fie la fel de bun!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumes, draga Adela:X A fost tare laudat tortul, atat de copii cat si de mama-soacra:)!!!!!Am sa trec in vizita pe la tine pe sambata,poate imi trage cu ochiul.....ceva bunatate:)!!!!Pupici:X

      Ștergere
  6. Ce bine arata...tanjesc dupa o feliuta din el :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Arata superb iar noi suntem mari amatori de cocos.
      La multi ani soacrei tale.

      Ștergere
    2. Laura, ai o feliuta....chiar daca am intarziat un pic:)!!!

      Ștergere
    3. Micul. Multumim, pe cat de superb,pe atat de delicios :)!!!O zi buna!

      Ștergere
  7. La Multi Ani, soacrei tale! Si daca tot ne-ai invitat la petrecere, am servit si-o portie de tort, ca tare bine arata! Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim frumos Simona:)!!!!Sa-ti fie de bine:X!!!

      Ștergere
  8. la multi ani bunicii Cora! A mai ramas o felie si pentru mine?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumim frumos:X!!!Bineinteles,avem si pentru tine:)!!!

      Ștergere
  9. Ador nuca de cocos,trebuie sa fie un deliciu!La multi ani sarbatoritei!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merita de incercat,este nemaipomenit:)!!!Multumim:X

      Ștergere
  10. Sa-ti traiasca soacra! un tort fain i-ai facut ! bun si aromat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos,Pansy....esti o draguta:X!!!!

      Ștergere
  11. L-am vazut si eu la Adela, trebuie incercat, ca prea e apetisant! pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiat te rog sa-l incerci!!!E super apetisant si super gustos!!!!

      Ștergere
  12. Arata supeeerrr!!! Pentru mine cred ca nu a mai ramas nimic din tort :)))) Cred si eu dupa o luna :))) N-au ramas nici macar frimiturile :)) Felicitari totusi! :P

    RăspundețiȘtergere