luni, 4 iunie 2012

Prajitura cu branza - Cheesecake


      Prajitura pe care am sa vi-o prezint, m-a cucerit de cand am vazut-o prima data. Cum fiica mea este fan branza si cum retetele traditionale de prajitura cu branza s-au cam epuizat, cautand intr-o zi , am gasit aceasta prajitura delicioasa la  Carmen, o prietena draga mie si am fost cucerita de ea.
Ingrediente:
Pentru crusta:
1 cana(250g) faina
1/4 cana zahar
1/2 cana nuci macinate sau bucati
120g unt

Pentru branza:
3 pachete crema de branza sau branza pentru prajitura
3/4 cana zahar sau dupa gust
3 linguri faina
1 plic zahar vanilat Dr. Oetker
3/4 smantana groasa
3 oua

O tava de 23cm/23cm sau daca folositi o tava mai ingusta atunci prajitura va iesi mai inalta.
Folie de aluminiu.

Mod de preparare:
Se captuseste tava cu folie de aluminiu(pereti si baza) sau daca tava nu este detasabila se lasa in surplus folia peste margini, ca sa puteti apuca de folie si sa scoateti prajitura din tava.
Se incalzeste cuptorul la 180 grade.
Intr-un robot de bucatarie punem faina, zaharul si nuca si amestecam putin , pana toate se combina. Se adauga untul si se amesteca pana se obtinem un aluat sfaramicios.Turnam acest aluat sfaramicios in tava si-l intindem egal pe toata suprafata, presandu-l usor. Punem in cuptor tava si lasam cam 10-12 minute pana devine usor auriu.
Se scoate tava si punem cuptorul la 165 grade sau il dam un pic mai incet.
Pentru crema de branza: amestecam cu mixerul branza( la temp. camerei) cu zaharul,zaharul vanilat, smantana, iar cand s-au omogenizat, adaugam pe rand  ouale.
Turnam peste crusta si punem in cuptor pentru 30-45 de minute sau pana branza in centrul prajiturii a inceput sa se intareasca.
Se scoate din cuptor prajitura si o lasam sa se raceasca, dupa care o punem in frigider pentru cel putin 4 ore sau daca putem:) pana a doua zi.
Se scoate prajitura din forma si se taie felii. Feliile se decoreaza cu sos de capsune.

Sosul de capsuni:
4 cani de capsuni taiate
1 lingura zahar(sau dupa gust)
1 lingurita otet balsamic
1/4 piper proaspat macinat
Se pun toate intr-o craticioara si se lasa sa fiarba cam 10 minute sau pana sosul se ingroasa. Se lasa sa se raceasca, apoi cu un blender se mixeaza!





Pofta buna!!!!!

23 de comentarii:

  1. Servesc si eu o felie, cred ca e tare buna si racoroasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu mare drag:)!!!! E super delicioasa si racoroasa!!!!

      Ștergere
  2. Daca-i cu branza e pe gustul nostru.arata tare bine.
    Te pup si-ti doresc seara faina in continuare.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Micule:)!!!!!O saptamana faina in continuare!!

      Ștergere
  3. Si eu voi servi o portie... chiar dubla, ca tare bine mai arata!!
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  4. Ai un premiu de ridicat: http://gatimimpreuna.blogspot.ro/2012/06/one-lovely-blog-award.html, cu mare drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc mult Mihaela:X!!!!!O zi minunata!!!

      Ștergere
  5. Pot servi si eu?imi place asa de mult cum arata.
    Pupici multi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mihaela.....mai intrebi?! Bineinteles ca poti serbi:)!!!!!Pupici

      Ștergere
  6. Si eu vreau o bucatica mică!Arata tare Apetisanta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si pentru tine, draga mea mai am o bucatica(cam mica! dar din toata inima:X) si pentru tine!!!Pupici

      Ștergere
  7. Cheesecake-ul nu l-as putea refuza niciodata, iar asta arata f bine, cu capsunele :P Ai retete foaaarte frumoase aici. Felicitari! Te invit si la mine pe blog, la o portie de desert ;) O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc frumos Poliana si pentru vizita si pentru comentariu!!!!!!!Am sa merg in vizita negresit:)!!!Pupici

      Ștergere
  8. Wow,cat strat cremos!Unde nu mai pui ca are capsuni,preferatele mele!

    RăspundețiȘtergere
  9. Minunata... asa imi plac deserturile cu fructe. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  10. Arata foarte bine :) imi plac foarte mult deserturile cu fructe
    ________________
    Retete culinare

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...